Pracownik salonu kosmetycznego – nie pozwól odejść wartościowym członkom załogi

Błędem pracodawcy względem pracownika zwykle jest przedstawianie siebie w superlatywach, które niewiele mają wspólnego z rzeczywistością. Niestety ten błąd kosztuje wiele. Jak dobierać lojalnych pracowników i o co zadbać, by nie odeszli? Dobrze wykształcony, świadomy potrzeb klienta uprzejmy pracownik – to skarb w każdej branży. A za taki skarb nie tylko wypada zapłacić godnie, ale i opiekować się nim w taki sposób, by nie miał wątpliwości, że praca, którą wykonuje, jest ważna, a osoby, z którymi pracuje, darzą go szacunkiem.

Wynagrodzenie to podstawa

Poziom bezrobocia w Polsce tkwi w punkcie, w którym to pracodawcy bardziej niż pracownikowi powinno zależeć na przyjaznym miejscu pracy. Wynagrodzenie na początek, owszem, może być przeciętne, ale nigdy niegodne. Nie może być tak, że wykształcony pracownik z entuzjazmem podchodzący do swojej pracy, widzi ogłoszenia o pracę dla osób z minimalnymi kompetencjami, w których oferuje się więcej niż w salonie. System wynagradzania może zaczynać się od minimalnej stawki, jednak pracownik musi wiedzieć, co trzeba zrobić, by zwiększyć pensję, i kiedy może to nastąpić. Uczciwość względem pracowników to podstawa dobrej relacji!

Jasny zakres obowiązków

Jeśli nie miał tego w obowiązkach, nie czuł potrzeby, by się tym zająć. Zakres obowiązków powinien być określany na początku i akceptowany przez pracownika. Wszystko, co poza ten zakres wykracza, jest dobrą wolą pracownika, na którą właściciel salonu nie powinien liczyć, jeśli pracownik ma inne swoje, jasno przypisane obowiązki.

Jeśli właściciel zmienia coś w systemie funkcjonowania gabinetu czy salonu, powinien przede wszystkim porozmawiać o tym ze swoimi pracownikami. Pomoże to uniknąć kłopotliwych sytuacji i goryczy ze strony pracowników.

Praca w przyjaznych warunkach

Dobre warunki pracy to nie tylko uśmiechnięty, empatyczny szef i niezłe wynagrodzenie. To także stanowisko pracy, narzędzia i zachowanie czystości. Wygodny fotel dla manicurzystki, doskonałe światło dla osoby manualnie oczyszczającej twarz oraz narzędzia najwyższej jakości, dezynfekowane i odpowiednio przechowywane – to klucz do stworzenia wygodnego stanowiska pracy. Wygoda wykonywania zabiegów jest dla pracowników salonów bardzo ważna, bo to pozwala im pracować wydajniej i koncentrować się na tym, co ważne. Poza tym oczywiście odpowiednie narzędzia kosmetyczne najlepiej kupowane w specjalistycznych sklepach, jak emedical24.pl. Dobrze dobrane akcesoria ułatwiają pracę, a na tym zależy nie tylko właścicielowi salonu, ale i jego pracownikom.

Przykład idzie z góry

Obrażony szef, wiecznie nerwowa szefowa to zły przykład dla pracownika. On powinien widzieć właścicieli zawsze w dobrym nastroju. Od tego zależy jego samopoczucie. Ponadto z pracownikami trzeba regularnie rozmawiać, organizować zebrania, na których mogą oni się dzielić opiniami, bez lęku, że zostaną źle zrozumiani czy skarceni. Nie na tym polega praca w zespole. Empatia szefa przekłada się na nastrój pracownika.

fot. materiały prasowe

Pracownik salonu kosmetycznego – nie pozwól odejść wartościowym członkom załogi
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here